Totaal aantal pageviews

vrijdag 21 augustus 2015

65 werd ze...

Een hele tijd geleden, nl; 2/04 (schaam schaam) werd mijn schoonmama 65 jaar, we hielden een famieliefeestje voor haar als verrassing met een super lekker diner in de Faculty Club in Leuven.

Mijn schoonmama op haar feestje


Ik beloofde haar toen bij het buiten gaan een tas te maken voor haar verjaardag, zij mocht het patroontje kiezen.

Nu koos ze wel niet voor de Vivian van Swoon Patterns en dan nog de grote traveler versie....  ik zat met m'n handen in het haar.... het is niet de makkelijkste om te maken, maar kom, moeilijk gaat ook... een uitdaging dus.

Schoonmama leverde mij zelf de stofjes en tassenvoetjes aan, en ik kon eraan beginnen.

Ik knipte het patroon, plakte het aan elkaar, las de beschrijving wel 10 x vooraleer ik de stof durfde te knippen, verstevigde ze super hard zodat ze mooi blijft rechtstaan.  Eénmaal bezig aan de tas vielen de stukken op zijn plaats en zag ik het licht...

Na 1 maand (ja u leest het goed, ondertussen waren de verbouwingen thuis bezig dus weinig naaitijd) was ze eindelijk klaar...







Ik verstevigde de hele tas met Fast & Fuse

Binnenkant maakt ik 4 zijzakken (het originele patroon is alleen met een klein ritszakje) zodat ze er veel in kwijt kan.


Patroon: Vivian Traveler van Swoon Patterns
Stof: Kaffe Fassett (gekregen van de schoonmama)


Schoonmama zag al de foto's en was er super blij mee, straks kan ze ze bewonderen voor echt :)





5 opmerkingen:

  1. Wat een schoontje!!
    Ze zal er in het echt nog contenter mee zijn dan van op foto, daar ben ik zeker van. :-)
    Een maand is lang, maar dit exemplaar is het wachten waard joh!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie tas in een leuk stofje

    Tina
    www.driecreatievebijtjes.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen