Totaal aantal pageviews

dinsdag 18 oktober 2016

Op workshop bij Poppy's

Een tijdje geleden schreef ik mij in voor een workshop bij Poppy's.

Tijd voor een beetje
af en toe kan ik dat wel eens gebruiken om m'n batterijtjes op te laden..


Voorbije zondag was het zover, de dag waar ik naar uitkeek.  Ik trok met mijn vriendinnen Myriam


en Sarah 

goed geladen een dagje richting Wilsele.


We hadden ons ingeschreven voor de workshop: Handtas uit kurkleer,   Kurk had ik al meer dan 1 jaar geleden (toen er nog geen hype was) gekocht via het net in Portugal.  Eentje met een leuk design dat ik hier nog nergens tegen kwam, ik hou wel van het unieke :)

Op onze werktafel op de workshop lag een leuke surprise klaar.



De handtas die we gingen maken is eigenlijk de Charlotte  van Swoon Patterns, en daar ik grote fan ben van Swoon en deze tas nog niet maakte, was dit toch weer een uitdaging voor mezelf, zeker in kurkleder.



Ilse van Poppy's  tekende voor ons alle patroondelen uit, zette er de nr op, en we kregen zelfs een nederlandse handleiding...   dit allemaal in een mooi paars mapje, zei ik het u al, ik ben fan...


We begonnen met het tekenen en knippen van de patronen (het gedeelte waar ik echt niet zo van hou, er kruipt zoveel tijd in, maar hoort er nu éénmaal bij):


(volgende foto's zagen jullie wsl wel al op mijn Istagram en mijn MamacinsCreaties pagina)



Ondertussen werden we verwend met lekkere appelcake en snoepjes (die in leuke potten op tafel stonden).

De tas bestond toch wel uit veel stukjes, goed er de aandacht bij houden was de boodschap.  We konden kiezen uit lange of korte handvatten, ik ging voor de korte, terwijl bijna iedereen een voorkeur had voor lange (ben ik tegendraads?).



Toen kwam mijn favoriete gedeelte, zet ze in elkaar:


Dat deed ik dan ook met plezier :)





Iets na de middag hielden we een korte break waar we verwend werden met lekkere verse soep en zelfgebakken brood en de nodige charcuterie, om erna terug aan de slag te gaan.

Ik klokte af rond 18u15 met een zelfvoldaan gevoel en blij met mijn nieuwe Bag.









Ik ging met een blij gevoel terug richting huis, wetende dat ik hier nog wel eens een workshop kom volgen... je wordt er in de watten gelegd en Ilse is echt een toffe vrouw.

Achteraf kregen wij dan ook nog leuke foto's toe gestuurd, wat ik wel super vond :)

Voor mij een geslaagde dag en zeker een aanrader, kijk gerust op haar website naar toekomstige workshops ;)  je krijgt er geen spijt van.


Kurkleder: licht bruine kurk met zwart en licht bruine kurk uit portugal zelf (besteld ooit op het net), zwarte kurk: Madeline de Stoffenmadam

Stofje: Babarum stoffen





























4 opmerkingen:

  1. Echt heel erg mooi! Die zal zeker goed gebruikt worden !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Cindy, Ik ben zo blij dat je het leuk vond en ben ook heel blij dat ik je leren kennen heb! Hopelijk tot gauw!
    liefs Ilse Poppy's workshops

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie tas, Cindy! Fijn hé, zo'n dagje me-time.
    Zus 1

    BeantwoordenVerwijderen